7 sep

Köpenhamn

Den lekfulla staden: case Köpenhamn

evenemang |

Den 7–8 september har du återigen möjlighet att följa med Movium på studieresa till Köpenhamn.

På förfrågan gör vi återigen en studieresa till Köpenhamn. På studieresan diskuterar och utvärderar vi design, materialval och hållbar stadsutveckling i både nya och etablerade stadsrum i centrala Köpenhamn. Under första dagen kommer vi att se stora delar av centrala Köpenhamn på cykel med intressanta stopp på vägen. Andra dagen, till fots, blir mer fokuserad med observationer och diskussioner vid intressanta stadsmiljöer i innerstaden. Ett särskilt fokus riktar vi mot barn och ungas lek- och lärmiljöer på lekplatser och skolgårdar.

Som guide har vi med oss Köpenhamnaren och kultursociologen Benny Schytte och från Movium deltar Lena Jungmark, vår Nationella koordinator för barns och ungas utemiljö.

Till mer info och anmälningssida

Tid: 2023-09-07 09:30 - 2023-09-08 15:00
Ort: Köpenhamn