19 apr

SLU Biblioteket, Umeå och online

Värt att veta: Vad är (skogs)företagens ansvar?

interna händelser | seminarier, workshops |

Cecilia Mark-Herbert ger ett Corporate Responsibility-perspektiv i veckans Värt att veta i Umeå.

Ska ett företag fokusera på att ”maximera avkastningen på insatt kapital”? Eller har företag mer ansvar än så?

Mycket resurser läggs på att skapa incitamentsstrukturer för att personer och organisationer skall medverka i förändring för hållbar utveckling. Det skall vara lätt att göra rätt – men är det så? Vad gör företagen - egentligen?

Tid: 2023-04-19 12:10
Ort: Umeå och online
Lokal: SLU Biblioteket
Arrangör: SLU
Mer information:

Föredragsserien Värt att veta Umeå är ett samarrangemang mellan SLU:s miljöanalysfakulteten för skogsvetenskapSLU-biblioteket och SLU:s kommunikationsavdelning.

Vi bjuder på vegetarisk soppa och bröd så långt det räcker. Kom klockan 12 – föreläsningen börjar tio över! Föredraget direktsänds och tar cirka 30 minuter inklusive tid för frågor och diskussion. Vi riktar oss främst till anställda, studenter och alumner, men även kollegor i gröna sektorn och vid andra universitet samt intresserad allmänhet är välkomna.

Värt att veta finns även vid SLU Alnarp och SLU Uppsala. Se samlingssida med program för Alnarp, Uppsala och Umeå.