14 jun

Praktiska moment i undervisningen – Hur gör vi det bättre?

Beskärning

En workshop och diskussion om vikten av praktiska moment i inlärningen.

Hur använder vi olika praktiska moment i vår undervisning? Hur når vi ut till alla? Vad är syftet med att ha praktiska moment i undervisningen? Hur kan vi förbättra denna typ av undervisning? Detta är några av de frågor vi diskuterar under seminariet.

Vi starta med en kortare introduktion i ämnet av Johan Ronnesjö, går över i en gruppdiskussion och avslutar med en uppföljning.

Registrera dig i formuläret nedan.

Varmt välkomna!

Johan, Frida och Amanda

SLU Landskap Lärarforum

Registrering

De uppgifter du registrerar här kommer att behandlas av SLU för att administrera din anmälan eller ditt besök. Läs mer om behandling av personuppgifter på www.slu.se/personuppgifter.

Tid: 2023-06-14 13:00 - 14:30
Ort: online
Arrangör: SLU Landskap lärarforum
Mer information:

Zoomlänk skickas ut efter registrering. För eventuella frågor, se kontaktpersoner nedan.

SLU Landscape Teaching Synergy Forum:
A setting for landscape educators at SLU to discuss teaching, exchange ideas, share work materials and explore collaboration opportunities.

Amanda Gabriel
Universitetsadjunkt vid Institutionen för människa och samhälle

Telefon: +4640415233, +46735186432
E-post: amanda.gabriel@slu.se

Frida Andreasson
Programstudierektor Landskapsingenjör
Forskare vid
Institutionen för landskapsarkitektur, planering och förvaltning

Telefon: +4640415248
E-post: frida.andreasson@slu.se

Johan Ronnesjö
Universitetsadjunkt vid Institutionen för stad och land; SoL, Landskapsarkitektur Landskapsförvaltning

Telefon: +4618671752
E-post: johan.ronnesjo@slu.se

SLU Landskap
SLU Landskap är en tvärinstitutionell plattform för samverkan och gemensam profilering av landskapsämnet inom SLU och en av de största miljöerna inom forskning och undervisning inom landskapsarkitektur i Europa.