Hoppa till huvudinnehåll

Material för lärare

Här kommer du kunna hitta pdf:er, filmer och annat material att använda. Du hittar även aktiviteter som du enkelt kan inkludera i din undervisning. 

Feeding your mind - podd om världens livsmedelssystem

Med podden Feeding Your Mind kan du öka din kunskap om hållbar mat. På menyn står ljud och smaker från framtiden. Har du en iPhone kan du hitta den i appen Podcaster. Annars finns den på soundcloud.com som också har en app man kan ladda ned. Podden finns också på t.ex. Acast och Spotify. Sök på Feeding Your Mind eller SLU Future Food. Alla avsnitt är på svenska. 

Tre ungdomar hoppar

Aktiviteter med SLU Youth Institute!

Vi arrangerar gärna en aktivitet bara för din klass, antingen i klassrummet eller digitalt och givetvis kostnadsfritt. Vi är öppna för förslag men aktiviteter som vi redan nu kan arrangera är... 

Tablet med digitalt skogsverkty

Äntligen, ett digitalt läromedel om skog!

SLU utvecklar ett digitalt läromedel som baseras på aktuell forskning kring skog och hållbar utveckling - med målet att stärka intresset för skog hos unga. Om du vill veta mer om skog i undervisningen och om läromedlet kan du prenumerera på vårt kostnadsfria digitala nyhetsbrev, som skickas ut en gång i månaden. Det innehåller ett smakprov från läromedlet, tips på olika skogsaktiviteter och en kort fråga där du kan tycka till om hur läromedlet ska utformas.

Matkulturer och odlingsmetoder - Magdalena

Hållbara matval i butiken- Linn

Är trädplantering alltid bra? - Emil

Såhär skriver du din uppsats!

Här hittar du information om hur du skriver din uppsats och inspiration till olika ämnesområden din uppsats kan handla om. 

Publicerad: 22 juli 2022 - Sidansvarig: youthinstitue@slu.se

För mer information, vänligen kontakta koordinatorerna på youthinstitute@slu.se

Anna-Klara Lindeborg (koordinator Uppsala):
Telefon: +46-(0)18-67 12 30

Kristina Karlsson Green (koordinator Skåne): 
Telefon: +46-(0)40-41 53 02

Elisabeth Nyström (koordinator Umeå):
Telefon: +46-(0)90-786 82 38

Loading…