studenter framför huset Alnarpsgården

Alnarpsgården, Alnarp, Alnarp

Upptäck SLU Alnarp!

evenemang |

Välkommen till SLU Alnarp där du hittar universitetsutbildning som leder till säkra framtidsyrken inom trädgård, landskap, lantbruk och skog.

Tid: 2024-02-02 13:00 - 2024-03-22 13:00
Ort: Alnarp
Lokal: Alnarpsgården, Alnarp
Arrangör: LTV-fakulteten
Mer information:

Anmälan

Ingen anmälan behövs för enskilda personer, större grupper får gärna höra av sig i förväg via mejl: oppeneftermiddag@slu.se

Program

Under SLU Alnarps öppna eftermiddagar under våren får du kan lära känna utbildningarna, vårt vackra campus och den avslappnande studiemiljön. Välkomna att möta studenter och personal från våra program!

Öppna eftermiddagar på SLU Alnarp

Fredag 2 februari
kl 13.00-16.00 (även Landskapsingenjörsdagen pågår)

Fredag 16 februari

Fredag 1 mars

Fredag 22 mars
kl 13.00-16.00

Alnarpsgården, Sundsvägen 6 i Alnarp, ingång vid skulpturen Bobos hjärta.

Utbildningsprogram vid SLU Alnarp

Start på grundnivå:

• Forest and Landscape (på engelska), 3 år
  • Landskapsarkitekt – Alnarp, 5 år
  • Landskapsingenjör – Alnarp, 3 år
  • Lantmästare, 3 år
  • Trädgårdsingenjör – design, 3 år
  • Trädgårdsingenjör – odling, 3 år

Masterprogram:

• Agroecology, 2 år
  • Euroforester, 2 år
  • Food and Landscape, 2 år
  • Hållbar stadsutveckling (på svenska) , 2 år
  • Horticultural Science, 2 år
  • Landscape Architecture, 2 år
  • Outdoor Environments for Health and Well-being, 2 år
  • Plant Biology for Sustainable Production, 2 år

Läs mer om våra utbildningar här.

Hitta till Alnarp

Alnarp ligger ute vid Öresundskusten, strax norr om Malmö, söder om Lomma och väster om Lund och Åkarp. Hit tar man sig lätt med tåg, cykel, buss eller bil.

Tåg

Närmaste tågstation ligger i Åkarp (utmed sträckan Malmö–Lund). Därifrån är det promenad- eller cykelavstånd till Alnarp (ca 2 km). Tidtabell, se Skånetrafiken

Buss

Från Malmö Värnhem till Campus Alnarp (nr 139). Från Lund C till Campus Alnarp (nr 139). Tidtabeller och resvägar, se Skånetrafiken

Bil

Från E6 - tag avfarten vid trafikplats Lomma. Sväng höger och i rondellen vid Circle K-macken till vänster mot Alnarp.

Från E22 - kör av vid avfart 19, Lund S, först väg 108 mot Kävlinge, sen väg 103 mot Lomma, och i rondellen vid Circle K-macken till vänster mot Alnarp.

Från E6/E20/E22 N (yttre ringvägen): kör av vid avfart 17, Helenelund, sväng vänster, kör förbi Burlövs egnahem, fortsätt förbi varuhuset Burlöv Center, rakt fram i rondellen strax innan Circle K-macken och till höger ut mot Västkustvägen mot Åkarp. Sväng vänster mot Alnarp vid avfarten i Åkarp.

Karta över campus Alnarp