SLU Partnerskap Alnarp söker ny verksamhetsledare

Publicerad: 26 november 2021

SLU Partnerskap Alnarp söker en ny verksamhetsledare - en person med ett brett kontaktnät inom de gröna näringarna, som vill vara med och utveckla och nyttiggöra kunskap för framtidens hållbara produktion inom jordbruk, trädgård och skog.

Som verksamhetsledare för samverkansplattformen SLU Partnerskap Alnarp kan du göra skillnad genom ditt arbete i gränssnittet mellan forskning, utbildning, näringsliv och offentlig sektor. Du kommer att leda plattformens team och ha tillgång till en styrgrupp med externa samverkansparter och SLU:s fakultetsledning i Alnarp. Tillsammans bidrar ni till konkreta samverkansmöjligheter mellan forskare och lärare vid SLU och SLU Partnerskap Alnarps ca 100 samverkanspartners.

Känner du till någon som du tror passar perfekt för rollen? Vänligen tipsa hen om annonsen nedan. Sista ansökningsdag är den 20 januari 2022.
Läs mer om tjänsten!

Fakta:

SLU Partnerskap Alnarp
SLU Partnerskap Alnarps möts universitetet, näringslivet och samhället för ökad; kunskap, förståelse av behov och möjlighet att nyttiggöra resultat. I våra samverkansprojekt har vi fokus på utveckling och innovation i samhället och i näringen. Plattformen är indelad i tematiska ämnesgrupper som leds av externa partners tillsammans med koordinatorer vid SLU. I dialog utvecklar SLU Partnerskap Alnarps samverkanspartners och SLU:s forskare aktuella aktiviteter, i form av gemensamma forsknings- och utvecklingsprojekt, seminarier, konferenser och studentarbeten. Syftet är att stimulera till kunskaps- och erfarenhetsutbyte, samt utveckla och nyttiggöra SLU:s forskning och utbildning. SLU Partnerskap Alnarps samverkanspartners representerar företag och organisationer inom de gröna näringarna med inriktning mot jordbruk, trädgård, skog, livsmedel, biobaserade material och bränslen.

Kristina Santén, chef vid Enheten för samverkan och utveckling,
SLU i Alnarp