Jordbruks- och livsmedelssektorns politik och handel

Senast ändrad: 03 mars 2020

Vi identifierar och utvecklar ekonomiska lösningar på problem som konsumenter, företagare och beslutsfattare möter inom jordbruksproduktion och livsmedelskonsumtion.

Målet för vår forskningsgrupp är att jordbruks- och livsmedelsmarknader ska fungera på bästa sätt för samhället.

Vår forskning omfattar flera länder och regioner i världen: Sverige och Norden, Europeiska Unionen (EU), Frankrike, Kanada, Kina, Makedonien (FYROM), Ukraina, Medelhavsländerna och Nordafrika (MENA), Tyskland och Transitionsländer.

Vi medverkar också i SLU:s utbildningsprogram med kurser och delar av kurser inom jordbrukshandel och jordbrukspolitik, global livsmedelsförsörjning, jordbrukssektorn inom makroekonomin, konsumenters och producenters beteende och analys av komplexa ekonomiska system. Vår undervisning kopplar samman relevanta problem ur verkligheten med mikroekonomisk teori, ekonometri och beräkningsmetoder.

Kontakta oss!

Är du intresserad att bli ny medlem av vår grupp, som forskningspartner eller student? Letar du efter information och råd, som kund eller journalist?

Här hittar du vilka som jobbar inom forskargruppen

Publikationer

Här finner du publikationer från forskargruppens medlemmar