Jobbar du hemma?

Senast ändrad: 24 mars 2021

Här kommer lite tips och råd till dig som just nu jobbar hemma på Institutionen för Ekonomi.

Övningar som kan passa dig!

 

FRISKIS OCH SVETTIS har bland annat liveträning och onlineträning när det passar dig! 

 

YOGA! Här hittar du yogapass digitalt! Yogan syftar till avslappning och återhämtning, utveckla smidighet samt att ge ny energi och fokus. Du kan ta del av yogan när du vill:

Film 1
Film 2
Film 3
Film 4

 

MINDFULNESS

Lär dig och öva på mindfulness genom att delta i digitala meditationer på tisdagar 12.40-13.00. ( 2/2, 9/2, 16/2 och 23/2 ). Meditation ökar vår mindfulness and förbättrar flera aspekter av vårt välbefinnande. Meditationerna leds av Linda-Maria Mårtensson i hennes roll som MBSR-instruktör (mindfulness-based stressreduction) genom hennes företag YOUR ASANA www.yourasana.nu

 

PAUSIT

Den 1 januari har alla SLU:s medarbetare tillgång till pausprogrammet Pausit. Programmet är ett modernt och användarvänligt hjälpmedel för att förebygga problem som kan uppstå med kroppen vid för mycket stillasittande/monotont arbete. Pausit är lätt att använda, lätt att förstå och den lilla insats som behövs av dig ger långsiktigt stor positiv effekt för din hälsa.

Du som medarbetare installerar Pausit via SLU:s software center.

 

 

Här hittar du tips på hur du förbättrar digitala möten och information om vilka digitala verktyg SLU har tillgång till.

 

FEM TIPS FÖR BÄTTRE DIGITALA MÖTEN

DIGITALA VERKTYG FÖR DISTANSARBETE PÅ SLU

Relaterade sidor:

Sidansvarig: mariah.fernkvist@slu.se