Louise Fortmann hedersdoktor vid SLU

Publicerad: 28 april 2018
Louise Fortmann. Foto.

Louise Fortmann har av fakulteten för naturresurser och jordbruksvetenskap utsetts till hedersdoktor.

Louise Fortmann, Fil.Dr. i landsbygdssociologi är professor vid forskarskolan vid Department of Environmental Science, Policy and Management, Berkely University of California.

Hon hade under åren 2015-2017, en August T. Larsson gästforskartjänst vid avdelningen för landsbygdsutveckling, institutionen för stad och land.

Hon nominerades för sin "...exceptional and pioneering contribution in the field of rural development, participatory research and interdisciplinary science at the international level, through a unique blend of scholarship and practice as well as her exceptional work as an educator both in the field and within the academy".

Promotion av hedersdoktorer sker vid den årliga promotionshögtiden i oktober.