Hoppa till huvudinnehåll

Webbinarier om naturvård i skog

SLU presenterar forskningsresultat som har betydelse för naturvården, särskilt i skog. Vi riktar oss framförallt till dig som arbetar med arbetar med naturvårdsfrågor men alla intresserade är välkomna. Vi kommer att anordna cirka fem webbinarier per år.

SLU forskar om hur biologisk mångfald påverkas av åtgärder i skogsbruk och annan markanvändning, naturvårdsåtgärder (inklusive restaurering) och ett förändrat klimat. Vi bedriver forskning över hela Sverige och ansatsen är ofta bred. Många projekt innefattar tvärvetenskap och synteser.

Titta på webbinariet "Naturvård och skogsbruk i ett förändrat klimat – hur kan vi skydda biologisk mångfald?" från 23 oktober

Missa inte framtida webbinarium

Anmäl dig till e-postlistan om du vill få ett meddelande när det är dags för nästa webbinarium.

Så går det till!

• Webbinarierna är på zoom. Länken hittar du i informationen om varje enskilt webbinarium
  • Så långt som möjligt talar vi svenska, men ibland kan presentationerna vara på engelska.
  • Varje webbinarium består av en eller flera presentationer som totalt är ungefär 30 minuter långa. Därefter besvarar vi frågor från publiken.
  • I slutet finns det möjlighet att diskutera med andra deltagare i mindre grupper, där föredragshållarna går in och svarar på frågor.
  • Detta är framförallt ett samarbete mellan institutionerna Ekologi, Sydsvensk skogsvetenskap och Vilt, fisk och miljö men talare kan också komma från andra delar av SLU eller andra organisationer.

Publicerad: 10 augusti 2023 - Sidansvarig: anna.lundmark@slu.se

Kontakt vid institutionen för ekologi

Prefekt
Astrid Taylor